Ako cvičiť, keď chcete schudnúť? Týchto zásad sa držte.

Publikováno: 3.1.2020
Cvičení pro ženy - Shutterstock shutterstock

Aké je Vaše BMI?

Výpočet BMI

Máte v pláne schudnúť a neviete ako na to? Základom je zmena stravovania a potom cvičenia. V prvom prípade je jedno, či to bude Ketónová diéta alebo iná forma stravovania, ktorú vám odporučí výživový poradca. Druhá pohybová fáza bude mať niekoľko pravidiel, ktoré treba dodržať. Pozrite sa, čo by malo so správnym pohybom priamo súvisieť.

Hýbte sa pravidelne

Dôležité je myslieť na to, aby ste sa začali hýbať pravidelne. Vždy je lepšie tráviť trikrát týždenne hodinu cvičením, než sa namáhať len raz za týždeň počas troch hodín. Telo tak bude mať pravidelnú záťaž, rovnako ako dostatočnú dobu na regeneráciu. Navyše myslite na to, že aj váš organizmus sa skôr alebo neskôr unaví, a preto je lepšie zabezpečiť skôr kratšie dávky športové aktivity.

Cvičiť môžete kdekoľvek

Možností je celá rada. Môžete si ísť von zabehať, rovnako ako sa môžete prihlásiť na určitú kolektívnej aktivitu, alebo môžete skúsiť aj posilňovňu. Pre nežné pohlavie to môže byť populárny fitness pre ženy. V mnohých prípadoch môžete cvičiť aj doma. Cvičiť sa dá na pár metroch, napríklad len s vlastnou váhou a podložkou.

Myslite na typ aktivity

Aj ten hrá úlohu. Pokiaľ chcete primárne chudnúť, je lepšie aeróbna aktivita, ktoré je založená na zrýchlenie metabolizmu, a tak aj rýchlejším a efektívnejším spaľovanie tukov. Pokiaľ chcete naopak vyrysovať telo a zamerať sa na problémové partie, je vhodné začať posilňovať.

Nepreceňujte sa

Mnoho ľudí robí tú chybu, že chce počas prvých tréningov zvládnuť čo najviac. To je často problém. Môže hroziť aké veľké vyčerpanie, tak dokonca aj zranenia. So športovou aktivitou začínajte vždy postupne a pozvoľna. S každým ďalším cvičením zvyšujte dávky. To je ten pravý postup, ako sa vám podarí dosiahnuť najlepší ciele.